Open
Elk UNIEK kind moet op onze school het gevoel kunnen hebben:
“IK mag ZIJN WIE IK BEN, om te worden wie én wat IK kan!”
Wij streven ernaar om binnen in de mogelijkheden onze schoolopdracht voor ALLE kinderen GOED te doen.
Juist daarom kunnen we niet voor alle kinderen gelijk doen. Ieder kind even waardig maar eigen aardig benaderen.
Betrokken
Vóór –LEREN/onderwijzen-komt –KENNEN-!
WIJ LEREN EERST de kinderen kennen: – we luisteren, – we kijken, – we observeren.
Zo verhogen we het welbevinden.
Zo verruimen we het gedifferentieerd aanbod.
Zo verrijken we het creatief klas- en omgevingsmilieu.
Zo REALISEREN we optimale kansen op de diverse domeinen verwacht door de samenleving én de overheid.
Vernieuwing
Verantwoorde INNOVATIE droomt én realiseert nieuwe ideeën én concrete plannen.
We ONTDEKKEN verschillen én aanvaarden die. We STIMULEREN de leergierigheid én het talent van elk kind. We proberen elk kind UIT TE DAGEN op zijn niveau én tegelijk KANSEN TE BIEDEN op succes.
Door onophoudelijk te werken aan een GEDREVEN en DYNAMISCHE TEAMSPIRIT versterken we voor het kind een krachtige- én kansrijke leeromgeving.
Samen
Als school zijn wij OPVOEDINGSONDERSTEUNERS -na- de ouders.
Daartoe scholen wij ons bij: in onze professionaliteit als onderwijsexpert.
WEDERZIJDS RESPECT én VERTROUWEN zijn, samen met DIALOOG, essentieel. We werken nauw samen met alle schoolpartners. Nadrukkelijk bij elke zorgvraag luisteren we naar alle betrokkenen. We zoeken naar elk positief element dat hefboom kan worden in die zorg.
Het zorgbeleid is een kernopdracht van het hele schoolteam, met als spil de klasleerkracht, versterkt door het zorgteam.
Draagkracht door dragende kracht
Bij al onze inzet ervaren wij ook grenzen. Die gedachte ontmoedigt ons echter niet.
Ze is voor ons een stimulans om de draagkracht te bewaken en te ondersteunen, van iedereen betrokken bij onze school.
Als VRIJE SCHOOL ENTEN we ons hiervoor op de boodschap van Jezus.
Via LEREN laten we er kinderen kennis mee maken.
Via LEVEN reiken we kansen tot beleving aan.
